Opieka zdrowotna Twojej rodziny
Opiekę nad osobami dorosłymi oraz dziećmi pełni zespół lekarzy internistów i pediatrów z wieloletnim doświadczeniem i wysokimi kwalifikacjami. Wykonujemy badania diagnostyczne EKG, szczepienia obowiązkowe i zalecane u dzieci oraz osób dorosłych.

Standard teleporady POZ
Podstawowe zasady korzystania z teleporady:
TELEPORADY W POZ udzielane przez lekarzy, pielęgniarki lub położne, w zakresie ich kompetencji:
- są bezpłatne
- skorzystać z nich mogą Pacjenci, którzy złożyli deklaracje wyboru lekarza poz/pielęgniarki poz/położnej poz w Centrum Medycznego ALFA Sp. z o.o. w Brodnicy
- teleporady udzielane są telefonicznie w warunkach gwarantujących poufność pacjenta;
- teleporadę można zgłosić: telefonicznie lub osobiście, w tym również za pośrednictwem osoby trzeciej.
- teleporada powinna być zrealizowana nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta do podstawowej opieki zdrowotnej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobistej,
- w późniejszym niż w określonym w pkt 5) pierwszym terminie ustalonym w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym,
- teleporada za pośrednictwem systemu teleinformatycznego lub systemu łączności, w tym kontaktu telefonicznego, powinna być zapewniona pacjentowi w sposób umożliwiający nawiązanie połączenia bez zbędnej zwłoki.
Osoba rejestrująca pacjenta na wizytę (telefonicznie lub osobiście) rozpoznaje potrzebę zdrowotną pacjenta, weryfikuje możliwość udzielenia świadczenia, wpisuje do terminarza przyjęć oraz informuje pacjenta o dniu i godzinie teleporady oraz prosi Pacjenta o podanie numeru telefonu kontaktowego, na który będzie się kontaktował lekarz/pielęgniarka/położna POZ.
Rejestracja POZ
56 649 82 24
56 649 86 20
660 728 818
Realizacja teleporady
- Osoba udzielająca świadczenie jest zobowiązana do trzykrotnej próby
nawiązaniu kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie, w odstępie nie krótszym niż 5 minut, w celu udzielenia teleporady. W momencie jego braku porada zostaje anulowana. We wskazanym przypadku, pacjent powinien skontaktować się ponownie z rejestracją i dokonać powtórnej rejestracji. Centrum Medycznego ALFA Sp. z o.o. w Brodnicy nie ponosi odpowiedzialności za usterki techniczne, uniemożliwiające nawiązanie lub kontynuowanie połączenia, nieleżące po stronie placówki – wówczas ponowiona zostanie próba połączenia, ale jedynie w ramach czasu przewidzianego na poradę. - Teleporada następuje po przeprowadzeniu ankiety tożsamości pacjenta.
Personel medyczny zadaje pacjentowi pytania weryfikujące tożsamość np.:
PESEL, adres zamieszkania, czy jest ktoś upoważniony do dostępu do
dokumentacji medycznej lub informacji o stanie zdrowia, czy pacjent korzystał
ze świadczeń w innej poradni w ramach placówki. - W ramach TELEPORADY lekarz/pielęgniarka/położna:
– dokonuje oceny stanu pacjenta (na podstawie badania podmiotowego i po analizie dostępnej dokumentacji medycznej), ustala czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego problemu zdrowotnego, czy konieczna będzie wizyta osobista
(stacjonarna), wizyta domowa, czy inne świadczenie medyczne – o czym informuje pacjenta
– w uzasadnionych przypadkach wystawia: skierowanie, e-ZLA, e-recepte, , e-zlecenie na wyroby medyczne.
– zleca badania laboratoryjne lub obrazowe,
– interpretuje wyniki badań dostępnych w dokumentacji medycznej,
– udziela informacji na temat przyjmowanych leków,
– w oparciu o przeprowadzony wywiad oraz dokumentację medyczną, kieruje pacjenta na wizytę stacjonarną, - Osoba udzielająca teleporady dokonuje adnotacji w dokumentacji medycznej o realizacji świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.
- Przed zakończeniem teleporady lekarz/pielęgniarka/położna POZ podsumowuje przeprowadzoną teleporadę i weryfikuje, czy przekazane zalecenia są dla Pacjenta zrozumiałe. W przypadku zgłoszenia przez Pacjenta jakichkolwiek wątpliwości – wyjaśnia je.
Realizacja e-recepty
Jeśli podczas teleporady personel medyczny wystawia e-Receptę, Pacjent otrzymuje SMS-a z 4-cyfrowym kodem PIN umożliwiającym zrealizowanie e-Recepty w aptece bądź też 4-cyfrowy kod PIN jest podawany pacjentowi już w trakcie teleporady. Wystawioną e-Receptę można zrealizować w dowolnej aptece, podając otrzymany numer PIN oraz numer PESEL.
Realizacja e-skierowania
Jeśli podczas teleporady personel medyczny wystawia e-skierowanie, Pacjent otrzymuje SMS-a z 4-cyfrowym kodem PIN bądź też 4-cyfrowy kod PIN jest podawany pacjentowi już w trakcie teleporady. Wystawione e-skierowanie można zarejestrować osobiście lub telefonicznie u wybranego świadczeniodawcy udzielającego świadczeń w zakresie objętym skierowaniem podając 4-cyfrowy kod i PESEL.
Realizacja e-zlecenia na wyroby medyczne
Jeśli podczas teleporady personel medyczny wystawia e-Zlecenia na wyroby medyczne, Pacjent otrzymuje przez telefon lub SMS-a numer zlecenia, który uprawnia do zrealizowania tego zlecenia w dowolnie wybranej placówce aptecznej lub w sklepie medycznym.
Realizacja zleceń badań dodatkowych
Jeśli podczas teleporady personel medyczny skieruje Pacjenta na badania
laboratoryjne, obrazowe, będące w kompetencji lekarza POZ Pacjent ma je
wykonywane w dniu zgłoszenia się do pracowni. Termin wykonania badań
endoskopowych czy spirometrii Pacjent telefonicznie lub osobiście w placówce lub osoba trzecia (w imieniu Pacjenta) ustala termin wykonania. W przypadku zleconych przez personel medyczny badań Pacjent lub osoba upoważniona zgłasza się do rejestracji po odbiór wystawionych skierowań.
Zachęcamy do aktywacji internetowego konta pacjenta (IKP)
- Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, w której szybko i bezpiecznie można sprawdzić informacje o swoim zdrowiu
(www.pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta). - Dzięki aktywacji Internetowego Konta Pacjenta (IKP), pacjent ma dostęp do swojej dokumentacji medycznej w tym do: e-Recepty i e-Skierowania, a także wyników badań czy wypisu ze szpitala; informacji o wysokości refundacji kupionych leków i innych produktów medycznych oraz świadczeń
zrealizowanych w ramach NFZ (na przykład przebytego zabiegu lub badania); wytycznych dotyczących zaleconej dawki leków; informacji o zaplanowanych świadczeniach refundowanych przez NFZ (dot. np. wizyty u lekarza specjalisty czy planowanego terminu rehabilitacji). - Poprzez IKP Pacjent posiada możliwość złożenia e-Deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej (POZ), a także może zapoznać się z obecnie
aktywnymi deklaracjami.
Zachęcamy do aktywacji internetowego konta pacjenta (IKP)
Realizowana jest w następujących przypadkach, gdy:
- pacjent/opiekun ustawowy wybrał formę bezpośredniego kontaktu
- stan pacjenta wskazuje na konieczność przeprowadzenia badania
przedmiotowego lub innych procedur z zakresu kompetencji lekarza POZ,
niemożliwych do zrealizowania w formie teleporady - ustalenie postępowania diagnostyczno-terapeutycznego nie jest możliwe na
podstawie informacji zebranych podczas teleporady, - występują objawy o niejasnym charakterze, znacznym nasileniu, nieustające w
czasie, będące przyczyną istotnego niepokoju pacjenta,
Wizyty osobiste są realizowane z zastosowaniem środków bezpieczeństwa, związanych z ryzykiem zakażenia SARS CoV-2 i zgodnie z obowiązującymi
wytycznymi w tym zakresie.
Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, naruszającym dobra osobiste lekarza/pielęgniarki/położnej lub innych osób oraz naruszające przepisy powszechnie obowiązujące. Jeżeli w ramach TELEPORADY lekarz/pielęgniarka/położna stwierdzi, że nie zostały zachowane powyższe warunki ma prawo przerwać rozmowę.